Gebruikte 1993 Ulstein Verft AS, Norway UT 743 design in Tønsberg, Vestfold, Noorwegen
Gebruikte
Doubleclick to zoom in
Contact the seller for
additional photos and information.
Specificaties
- Conditie
- gebruikte
- Jaar
- 1993
- Serienummer
- Yardno234
- Voorraadnummer
- VSL2019-79050450
- Klasse
- Det norske Veritas Klasse + A1, Ice-C. E0, Heldk.
- Lengte overall loa meter
- 78
- Lengte tussen loodrechte meter
- 67,7
- Gegoten breedtemeter
- 17
- Gegoten dieptemeter
- 7,59
- Diepgang (maximaal) meter
- 5,4
- Vrij dek m²
- Oppervlakte werkdek (hoofddek): (8000 sq.ft) 740 m2
- Bruto tonnage itc (geregistreerd)
- 3700
- Nettotonnage itc (geregistreerd)
- 1076
- Stookolie
- 1330
- Zoet water m³
- 225,4
- Accommodaties
- Accommodatie 56 personen in totaal, waarvan: - 18 eenmanscabines- 18 tweepersoonscabines - 1 ziekenhuis met twee bedden
- Hoofdmotoren
- Bergen Diesel, hoofdmotoren: 2 x BD 32 M (BRM-6) & elk van 3300 BHP bij 750 rpm.
- Boegschroeven
- Ulstein Schroef, boegschroef: 150 TV, 590 kW/800 HP, el.aangedreven.
- Voortstuwing
- Ulstein Schroef: Dubbele schroefaandrijving bestaande uit: 2 x 1500 AGSC verstelbare voorstuwingsinstallaties, elk met: Geluidsarme, 4-bladige secwed CP-schroef, aangedreven door een reductiekast met twee snelheden aftakas voor asgenerator.
- Asgeneratoren
- 2 x 2000 kVA, 450 V, 60 Hz
- Scheepsdienstgeneratoren
- Hulpgenerator: 1 x 1338 kVA, 450 V, 60 HZ, aangedreven door een Caterpiller 3512 TA, dieselmotor, nominaal 1125 PK bij 1800 rpm Schoon vermogen: 2 x 73,6 kVA, 208 V, 60 Hz, SCFM, 2000 psi, aangedreven door Caterpiller 3516 Dieselmotor.
- Levensreddende apparatuur
- Reddingsboten: 2 x 48 personen ingesloten. Reddingsvlotten: Volgens Solas.
- Roeren / stuurinrichting
- Ulstein hooggeplaatste roeren: 2 korting
- Maximumsnelheid
- Snelheid (4,5): 15,6 knopen
- Economische snelheid
- 14 knopen
- Boldertrek
- Ontwerp trekkracht, 5 kn: 30 ton - Max.trekkracht, 5 kn: 50 ton
- Helidek
- Ja, AS 332 Super Pumpa. CAA/DnV
- Groepsboot / werkboot
- MOB boot: 1 x Seabear 23, met binnenboord diesel. Davit ingezet + Werkboot: 1 x Seabear 23, met binnenboord diesel Davit ingezet.
- Lengte over alle
- 78 m
- Lengte tussen p.p.
- 67 ,7 m
- Breedte, gegoten
- 17,0 m
- Afdeling hoofddek
- 7,6 m
- Ontwerpdiepgang
- 5,4 m
- Schaaldiepgang
- 5,9 m
- Brutotonnage (1969) ca.
- 3700 BRT
- Stookolie (ex.sys.tks.) ca.
- 1400 m3
- Wb ca.
- 850 m3
- Fw ca.
- 220 m3
- Kabelolie, schone olie
- 20 m3
- Kabelolie, vuile olie
- 20m3
- Werkdek (hoofddek)
- (8000 sq.ft) 740 m2
- Opnameruimte
- 200 m2
- Proefsnelheid (4,5)
- 15,6 knopen
- Trekkracht ontwerp, 5 kn
- 30 ton
- Max.trekkracht, 5 kn
- 50 ton
- Bergen diesel, hoofdmotoren
- 2 x BD 32 M& van elk 3300 pk bij 750 tpm.
- Ulstein hooggeplaatste roeren
- 2 uit
- Asgenerator
- 2 x 2000 kVA, 450 V, 60 Hz
- Aux.generator
- 1 x 1338 kVA, 450 V, 60 HZ, aangedreven door een
- Reddingsboten
- 2 x 48 personen ingesloten.
- Reddingsvlotten
- Volgens Solas
- Norwinch lier
- Type AV-33/38-36 K3
- Radar
- Furuno FAR 2830S, SBand ARPA-96 NM-bereik
- Innmarsat
- JRC JUE 45A MKII Spraak/Telex/Fax
- Categorie
- Zeeschepen & uitrusting in Noorwegen
- Subcategorie
- Schepen
- Subcategorie 2
- Seismische schepen
- Advertentie ID
- 69208941
Omschrijving
224' seismisch schip - UT 743 ontwerp
Het schip is ontworpen door Ulstein International AS in nauwe samenwerking met Western Geophysical, en wordt gebouwd door Ulstein Verft AS als werf nr. 234. Het UT 743-ontwerp is ontwikkeld in overeenstemming met de veeleisende vereisten voor een stille werking bij een hoge productiecapaciteit. Het schip heeft een compacte en efficiënte lay-out, een uitgebreide mechanische en elektronische seismische uitrusting en een zeer flexibel, redundant en krachtig voortstuwings- en
en machines.
Het schip is gebouwd volgens Det norske Veritas Klasse + A1, Ice-C. E0, Heldk., en aan de internationale regels en voorschriften die van toepassing zijn op het betreffende scheepstype. Verder voldoet het schip aan IMO Res. A 468 (XII) als algemeen maximaal geluidsniveau in laboratoria en aanverwante gebieden. Vanaf de ontwerpfase en gedurende het gehele bouwprogramma is speciale aandacht besteed aan het minimaliseren van hydroakoestisch geluid dat door het schip wordt voortgebracht.
Services offered by seller
Deze verkoper biedt nieuwe machines aan
Deze verkoper biedt reparatie- en onderhoudsdiensten aan
Deze verkoper biedt transport en logistiek aan
Deze verkoper biedt consultancydiensten aan